sobota, 4 stycznia 2014

Chleb swojski- pszenno-żytni

Ten przepis znalazłam na blogu Ale Smaki. Od dawna zbierałam się, żeby upiec chleb z ziemniakami. Ten wyszedł bardzo smaczny, choć skórka była zbyt gruba (ale to pewnie kwestia pieczenia). Polecam do wypróbowania. Porcja starcza na dwie keksówki 34x10 cm.

Chleb swojski pszenno-żytni
  • 750 g.  ki pszennej (u mnie zwykła 500)
  • 750 g. mąki żytniej
  • 750 ml. ciepłej wody (u mnie wyszedł litr)
  • 70 g. świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 5 łyżek otrą b żytnich
  • 3 ugotowane ziemniaki
Wykonanie: Drożdże pokruszyć do miseczki, zasypać cukrem i łyżk mą ki. Wlać tyle ciepłej wody, aby powstał zaczyn (u mnie 1/4 szklanki). Wymieszać. Odstawić do wyrośnięcia. Mą ki połczyć w dużej misce. Podgrzać. Do mąki dodać zaczyn drożdżowy, sól, otręby i rozgniecione ziemniaki. Ciasto energicznie wyrobić, dolewają c wodę. Kiedy powstanie elastyczna kula, przykryć ściereczk i odstawić w ciche i ciepłe miejsce na ok. 05-1 h. Gdy podwoi swoja objętość, podzielić je na dwie części, każd wyrobić. Foremki wysmarowac masłe i wysypać otrębami. Włozyć do każdej porcję ciasta, ponacinać na skos do samego dna, pozostawić na 10 minut do napuszenia. włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 1,5 h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz