środa, 6 marca 2013

Cytrynowe gwiazdki z lukrem

Macie takie smaki, które przypominają wam dzieciństwo? Na pewno. Każdy takie ma. Dziś pokażę wam jeden z takich moich smaków. Kiedy byłam dzieckiem, mama codziennie zabierała mnie do sklepu. Tam, nasz zaprzyjaźniony właściciel sklepu, zawsze dawał mi kruche ciastko z lukrem w kształcie gwiazdki. Doskonale pamiętam ten sam! Nigdy później nie udało mi się kupić takich gwiazdek, próbowałam też upiec podobne, ale to nie było to. Dopiero niedawno natrafiłam na te cisteczka u Kingi. Upiekłam i to był strzał w dziesiątkę! Prawie ten sam smak. Spróbujcie koniecznie!



Cytrynowe gwiazdki z lukrem

  • 500 g. mąki pszennej
  • 200 g. miękkiego masła
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego (ja użyłam greckiego)
  • 2 jajka
  • 1,3 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • sok z połowy cytryny
Wykonanie: Z mąki, proszku, masła, jajek, jogurtu, cukru i soku zagnieść dokładnie gładkie ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika na ok 30 minut. * Po upływie tego czasu, rozwałkować na grubość 0,5 cm. Wykrawać ciasteczka, układać je na wyłożonej papierem blaszce. Piec ok 15 minut w temperaturze 180 stopni. 

 Lukier
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • 1 szklanka cukru pudru
Cukier puder wymieszać z sokiem z cytryny. Lukrować zimne już ciasteczka. Zostawić do zastygnięcia masy lukrowej.

* Porcja jest dość duża, więc radziłabym przed zamrożeniem podzielić ciasto na dwie części. Wtedy ciasto nie będzie się rozmrażać i łatwiej będzie nam je rozwałkować.

4 komentarze:

  1. wyglądają bardzo smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam ten smak:) Dziękuje upiekę je i wrócę do tamtych lat;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 😍 Dzięki, też o takich marzę😋 Wesołych Świąt😊

    OdpowiedzUsuń