sobota, 23 marca 2013

Ciasto toffi- odsłona pierwsza.

Odkąd na sklepowych półkach pojawiła się tzw. masa krówkowa, cukiernicy oszaleli na jej punkcie. Ja niekoniecznie - jest dla mnie za słodka. Natomiast rodzina pochłania  ogromne jej ilości. Oto jedno z ciast, które wykorzystuje "krówkę". Jeszcze nie moje ulubione, ale za to smaczne i proste. 

Ciasto toffi

Biszkopt:
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 6 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
  • 2 puszki masy krówkowej (ja zawsze używam tej z Gostynia - jest najlepsza, ma odpowiednią konsystencję i smak, * i to nie jest artykuł sponsorowany ;) )
  • 1 budyń waniliowy (plus mleko do jego wykonania)
  • 250 g. masła400 g. herbatników
  • czekolada deserowa lub wiórki czekoladowe
* żelatyna w razie potrzeby.

Wykonanie:
 Ugotować budyń, wg.  przepisu na opakowaniu, wystudzić.
Przygotować biszkopt: średnią blaszkę wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić, dosypać cukier i ubijać aż powstanie sztywna piana. Dodać żółtka, wymieszać, Dosypać mąki i proszek, delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.  Wylać
na blaszkę. Piec do zrumienienia w temp. 180 stopni (ok. 30 minut). Przy wyjmowaniu uderzyć blaszką
z biszkoptem o podłogę, aby nie upadł. Wyjąć z papieru, ostudzić. Jeśli jest zbyt wysoki, przekroić na dwie części. 
Jedna puszkę masy krówkowej wyłożyć do miski i wymieszać z miękkim masłem. Cały czas mieszając, dodawać po łyżce zimny budyń. Jeśli masa wydaje nam się zbyt rzadka ( będzie to zależało w dużej mierze od jakości masła i firmy budyniu, która wybierzemy), możemy dodać żelatynę (łyżka żelatyny rozpuszczona w 1/5 szklanki ciepłej wody).  Gotowy krem wyłożyć na biszkopt*. Na Kremie ułożyć herbatniki. Na koniec herbatniki posmarować drugą puszką masy krówkowej i posypać starta czekoladą.Schłodzić w lodówce.

* Biszkopt warto nasączyć sokiem z 1/2 cytryny wymieszanym z dwoma łyżkami wódki owocowej.


2 komentarze:

  1. Moja babcia robi cudowne ciasto toffi, chyba aż do niej zadzwonię i poproszę o ciasto :D Twoje też wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń